خبرنگاران و بهزیستی نقطه مشترکی در زمینه اعتدال گستری و آگاهی بخشی دارند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خبرنگاران و بهزیستی نقطه مشترکی در زمینه اعتدال گستری و آگاهی بخشی دارند که نقش خبرنگاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است

محمود حسین آبادی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار افزود: ۱۹۲ سمن موسسه خیریه در استان مرکزی بواسطه خیرین در حال فعالیت است و کم کم به سمت خانواده محوری از موسسه محوری در حال حرکت است.

وی اظهار کرد: ایجاد، راه اندازی و تقویت مراکز روزانه مد نظر بهزیستی است که نقش خانواده محور را پر رنگ کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: اولویت بعدی ارائه خدمات متمرکز است که سال گذشته ۵۷ سری جهیزیه با ۵ کالای اساسی اهدا شد و تفاهم نامه ای با موضوع درمان رایگان مددجویان با دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است که بالغ بر ۱۱۹ هزار نفر تحت پوشش توانبخشی، ۲۲۰ نفر سالمند شناخته شده را شامل می شود.

حسین آبادی ابراز کرد: غربالگری سلامت جسمی و روانی سالمندان و زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های این سازمان بشمار می رود که در مرحله پیشگیری از بیماری های حاد این مرحله بسیار مهم است و باید اشاره شود که غربالگری سالمندان آغاز شده است.

وی افزود: در هفته دولت افتتاح درمانگاه دندانپزشکی را برای جامعه هدف در نظر گرفته ایم که برای مددجویان به صورت رایگان با خرید دو یونیت دندانپزشکی از محل مشارکت های خیرین این پروژه در حال انجام است و دو یونیت دیگر نیز به همراه دو پزشک متخصص به این پروزه اضافه خواهد شد تا به صورت درمانگاه این مرکز برای ارائه خدمات به مددجویان آغاز بکار نماید.

حسین آبادی گفت: موضوع نابسامانی خانواده می تواند عامل بروز کودکان کار در جامعه باشد و اگر بتوانیم نگاه فرهنگی کمک به کودکان کار سر چهار راه را اصلاح کنیم تا به سازمان های مربوطه از طریق مردم خیر و نوع دوستمان کمک شود از بروز بسیاری آسیب ها در جامعه جلوگیری خواهد شد و به توانمند سازی کودک کمک بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در این راستا راه اندازی پردیس توانمند سازی کودکان و نوجوانان کار در دستور کار قرار دارد تا با آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش هایی که مورد استقبال و هدف این کودکان و نوجوانان قرار می گیرد مانند تعمیر موبایل فضا را برای کسب درآمد این کودکان فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال باید کودکان ایرانی و غیر ایرانی را شناسایی کند.

وی اضافه کرد: ساخت ماده ۱۶ در سطح استان موضوع بعدی سازمان است که ساخت ماده ۱۶ در حال پیشرفت بصورت سریع برای بانوان و آقایان است که برای ساخت مرکز نگهداری و توانمندسازی بهبود یافتگان در حال فعالیت است و در حال حاضر جانمایی آن انجام شده و اداره ها در حال ایفای نقش خود می باشند.

حسین آبادی بیان کرد: مشکلات و آسیب‌هایی که از حضور کودکان سر چهار راه ها ایجاد می شود باید به خانواده ها اطلاع رسانی شود و ۱۶ نهاد برای این منظور ذیربط هستند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

در پایان به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران فعال حوزه بهزیستی تجلیل به عمل آمد

کد خبر 115496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد